Sådan Fortæl Hvis din fantastisk nyt produkt idé er virkelig værd Gambling på

Q: Jeg har en god idé til et fantastisk nyt produkt. Der er intet som det på markedet, og ingen konkurrence, at jeg kan finde. Jeg tror det bliver en stor succes og så gør alle jeg fortælle ide at. Jeg er villig til at vædde gården på denne ene. Hvad synes du mine chancer for succes er?

A: Jeg er en elendig pokerspiller, primært fordi jeg ikke kan hjælpe grinende som landsbyen idiot når velsignet med en vindende hånd eller sur. som en trist klovn når behandlet en dud.

Jeg gøre heller aldrig odds på succesen med “fantastiske nye produkter”, fordi oftere end ikke det eneste, der er forbløffende er den måde, produktet er fuldstændig ignoreret af opkøb offentligheden. I min software var virksomhed der har været tidspunkter, da vi kom med, hvad vi troede en fantastisk idé til et fantastisk stykke software – et stykke software faktisk så fantastisk, at vi vidste, at hele menneskeslægten ville sidde og tage varsel , så linje op til skrive os kontrol.

Efter hundredvis af timer og tusindvis af dollars brugt udvikle produktet var vi forbløffet over at opdage, at de eneste mennesker, der troede softwaren var virkelig fantastisk var os.

Vi gjort menneskeheden gaber. Helt en fantastisk realisering, hvis jeg skal sige det selv.

Det bekymrer mig, at du siger der er intet som din idé på markedet. Mens du måske tror, det er en god ting, kan det faktisk betyde, at der findes noget marked for dit produkt. Det samme gælder for manglende konkurrence. En total mangel på konkurrence kan betyde, at der er ikke noget krav for et sådant produkt.

Sjældent kommer et produkt der revolutionerer en industri. Sjældnere stadig gør et produkt oprette en ny industri på egen hånd. Så hvordan kan du fortælle om dit fantastiske nye produkt virkelig er værd gambling på? Sandheden er, du kan aldrig være 100% sikker på, at din idé vil sælge. Uanset hvordan forelsket du er det, eller hvor meget dine venner rave om det, en ny idé succes afhænger en række faktorer, hvoraf mange er uden for din kontrol.

Disse faktorer omfatter:

· Levedygtigheden af tanken: er det virkelig et produkt, som du kunne bygge en virksomhed omkring? Er tanken har potentiale til at generere indtægter eller kunde loyalitet? · Mennesker gennemføre tanken: det rigtige hold kan gøre selv en middelmådig produkt en enorm succes (nogensinde hørt om Windows). Omvendt, ikke kunne en dårlig team sælge isvand i Hades. Pick dit hold omhyggeligt. De rigtige folk virkelig gør hele forskellen. · Efterspørgsel efter sådan et produkt på markedet: vil dette produkt udfylde et behov eller tilfredsstille en kløe? · Konkurrencen: er markedet allerede overfyldte med konkurrenter? Hvis ja, hvad vil det tage for at flytte dit produkt før pakken? · Dybden af dine lommer: endnu et fantastisk produkt kræver et ton af kontanter til at gå fra tegnebordet til at gemme hylde. · Tilgængeligheden af andre ressourcer til at tage vare fra tegnebrættet til forbrugeren: har du tid, drevet, vedholdenhed, viden, kontakterne, støtte og hundrede andre ting skal bringe din fantastiske idé til realiseret? · Listen ville ikke være komplet uden ren og skær held og timing. · Og tusind andre ting.

Før du investerer alt for meget tid og penge i din idé, gøre lidt forskning for at afgøre, om det er en idé, der er virkelig værd gambling på:

· Forskning på markedet for lignende produkter. Igen, hvis der er ingen tilsvarende produkter på markedet, som kan betyde, at der er noget marked for dette produkt. Hvis der virkelig intet er ligefrem lide produktet, forskning lignende produkter, der fylder en lignende tomrum i forbrugernes liv. Lær alt hvad du kan om sådanne produkter: prissætning, markedsføre andel, track record, osv. · Forskning i konkurrencen. Som nævnt tidligere, kan hvis der er nogen konkurrence der ikke være et marked for et produkt som dit. Hvis der ikke er konkurrence, forskning konkurrencen fuldt dele (lille fyre og store fyre) til at bestemme hvis du realistisk kan konkurrere om markedet. · Identificere din målgruppe og bede dem om en ærlig evaluering af tanken og dens omsættelighed. Undgå venner og familie som de normalt bare fortælle dig, hvad du ønsker at høre. Hvis din målgruppe er en 35-årig kvinde, pitche din idé til hver 35-årige kvinde du mødes og måle deres svar. Bare ikke bryde nogen stalking love i markedsundersøgelser…: o).

Det bedste råd jeg kan give dig, når det kommer til fantastiske nye produktideer det er bedst at følge dit hoved og ikke dit hjerte. Det er en lektion, som tog mig år at lære. Hvis jeg havde en nikkel for hver fantastisk nyt produkt jeg har investeret i vil jeg gå spille et par hænder i poker.

Her er til din succes!

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.