Anger Management terapi

Anger management programmer tilbyder enkelt masser af oplysninger om teknikker og strategier til at håndtere vrede. Findes der anger management terapi for dem, der føler behov for at tage deres behandling et skridt videre?

I begyndelsen af 1970 ‘ erne udviklet en psykiater ved navn Aaron T. Beck, MD, en anger management terapi med fokus på problemløsning. Denne terapi i første omgang kaldet kognitiv terapi er nu også kendt som kognitiv adfærdsterapi eller CBT. Beck arbejdet med patienter i år ved hjælp af hans psykiatriske viden men blev belastet for at se hans patientens behandling kun langsomme fremskridt. Beck ønskede at bruge en mere intens tilgang til anger management terapi.

Kognitiv terapi er en form for anger management terapi, som hjælper en person til at rette eller ændre specifikke detaljer i deres tankegang. Disse detaljer, der involverer negative følelser, vil sandsynligvis føre til vrede og forårsage adfærdsmæssige problemer. Beck indså, at det er under tankeproces, negative tanker er dannet som medføre ændringer i følelser og adfærd. Hvis en person kunne blive behandlet på dette stadium, ville hjælpe dem med at ændre deres måde at tænke, så de se ændringer i deres følelser og adfærdsdata mønster. Ved hjælp af strategier og teknikker som afslapning og selvhævdelse uddannelse, CBT har vist sig for at være en relativt hurtig metode til at give en person med relief og tillader dem at opleve friheden gennem udholdenhed. Kognitiv terapi har vist sig for at være den mest effektive form for psykologisk behandling. Dens popularitet har spredt sig over hele verden og bruges af mange kvalificerede fagfolk til at behandle personer med adfærdsmæssige problemer såsom vrede. Litteratur om CBT er bredt tilgængelige, og der er træning i CBT leveres for fagfolk.

Mange mennesker, der lider med vrede-relaterede emner undgå terapi. Nogle mener, de behøver det, og andre ser det som et tegn på svaghed. Modsat kan faktisk siges af en person, der søger anger management terapi. De er stærk og beslutsom, villige til at tage hvad foranstaltninger nødvendige til at skabe positive forandringer i deres liv. Når en person får til det punkt, hvor de kan indrømme, de har brug for anger management terapi, er det vigtigt at finde en terapeut, der får dem til at føle sig godt tilpas. Det er vigtigt at være i stand til at kommunikere let med en terapeut, da dette er den person, der vil hjælpe med at omforme den enkeltes liv. Opbygge et tillidsfuldt forhold til deres terapeut er afgørende, når en person er forpligtet til terapi, uanset hvor lang tid det tager.

At være i stand til at dele følelser, om gode eller dårlige, er vigtigt i anger management terapi. Det er gennem deling og stole på at en person begynder at opdage ting om sig selv. Når disse opdagelser er afsløret, vil en person begynde at arbejde på at foretage ændringer i deres tanker og følelser, hvilket vil føre til positive forandringer i deres liv. Anger management terapi kan synes svært i starten, men med en tillidsfuld terapeut, en person vil bestemt gøre fremskridt. Dette forhold mellem enkelt og deres terapeut giver en sikkerhedszone, et sted hvor de kan føle sig frie til at videregive deres inderste tanker og hæmninger. At udforske underliggende følelser af disse tanker vil i sidste ende give de nødvendige redskaber til succes.

Anger management terapi, enten CBT eller mødes regelmæssigt med en terapeut, er afgjort til gavn for mennesker stræber efter at arbejde gennem vrede-relaterede spørgsmål. At vælge anger management terapi er et stort skridt og kræver støtte og opmuntring fra familie og venner.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.